איזה ויטמינים עוזרים לנו לרדת במשקל?

אם נתקלתם בכותרת שאומרת שויטמינים מורידים משקל או שתוסף תזונה ישרוף לכם את השומנים העודפים והמשכתם לקרוא יתכן שהבנתם שאכן יש ויטמיניםלירידה במשקל . במקרה כזה חזרו לקרוא עד הסוף. לצערי, אין ויטמין או קבוצת ויטמינים שממיסים שומן או מצרים היקפים ואין מינרלים ששורפים שומן עודף, ובכל זאת ויטמינים ותוספי תזונה נוספים יעילים בהקשר של דיאטה וירידה במישקל. חלקם מסייעים להובלת חומרי פירוק, חלקם מונעים הצטברות של פסולת ועוזרים  לגוף לפעול בצורה תקינה, חלקם מאפשרים פעילות ספורטיבית וחלקם חיוניים להמרת המזון לאנרגיה, הפיכת חלבון, שומן או פחמימות לזמינים לתהליך פירוקם.

למרות שאי אפשר לבלוע כדור או שניים ובאופן פלא להיות רזים בחמישה או עשרה ק”ג, ישנם בכל זאת ויטמינים ומינרלים שעוזרים לגוף בתהליך חילוף החומרים והופכים אותו לתהליך יעיל יותר. מה שאומר שיותר אנרגיה משתחררת ונצרכת ומכאן שיותר קלוריות הולכות לתהליכים יעילים בגוף ולא לאגירת שומן.
ויטמינים מקבוצת ויטמיני B – 1B (תיאמין)  2B (ריבופלווין) 3B (ניאצין)  5B (חומצה פנטוטנית)  6B (פירידוקסין)
7B (ביוטין)   9B (חומצה פולית)  12B (קובלאמין). קבוצה זו של ויטמינים חיונית למטבוליזם (חילוף חומרים) של פחמימות, שומנים וחלבונים וניצול הקלוריות שבמזון. קבוצה זו חיונית לאנרגיה הכללית של הגוף ולתהליכים שונים במוח ובמערכת העצבים.

תיאמין לדוגמה, עוזר לתאים להשתמש בפחמימות כמקור לאנרגיה. רמות נמוכות מידיי של ויטמין זה, או אחרים בקבוצה, יאטו את חילוף החומרים וירידה במשקל תהפוך למשימה כמעט בלתי אפשרית.
המזונות העשירים בויטמינים מקבוצה B הם: שעועית, עדשים, חלב, ביצים, נבטים, בננות ועוד. יחד עם זאת 12B רצוי לקחת בצורה של טיפות וישנן חברות רבות המשווקות טיפות איכותיות. המוצר שאני אוהבת ספציפית הן טיפות של אקו-סאפ. אך גם ליצרנים כמו סולגר ואלטמן יש מוצרי 12B טובים.

ויטמין D – ויטמין זה יעיל וחשוב למערכת החיסונית ולאיזון תהליכים נוספים בגוף לרבות איזון מצבי רוח. ממחקרים קליניים בארה”ב נמצא כי חוסרים משמעותיים יותר של ויטמין D נמצאו באנשים עם עודף משקל.
עוד פורסם בירחון האמריקני לתזונה קלינית, כי אנשים עם עודף משקל הצליחו לרדת מהר יותר במשקל כאשר צרכו ויטמין D. ויטמין זה, כפי שכבר צויין, חשוב לשמירה על מצב רוח מרומם ואופטימי שהוא מרכיב חשוב במהלך הדיאטה. מאוד קשה למצוא מזונות שבאמת מציעים ויטמין D מספיק זמין, רובם מיני דגים, לכן גם את הויטמין הזה לצרוך כתוסף. או יחד עם ויטמינים אחרים או כטיפות. טיפות טובות יש לאלטמן, סולגר  ועוד.

ברזל – ברזל הוא מינרל הקושר חמצן ובעזרת חלבון ההמוגלובין ומעביר אותו לתאים. מחסור בברזל גורם לירידה ביכולת הפיזית, ירידה בכושר ולעייפות. חוסר פעילות ספורטיבית לא רק שלא מועילים לדיאטה אלא יכול לעכב בצורה משמעותית את קצב הירידה במשקל. לאוכלי הבשר קל מאוד להשלים חוסרים של ברזל משום שברזל מבשר בקר והודו נספג טוב יותר והוא זמין יותר לגוף מאשר ברזל ממקור צמחי. יחד עם זאת, כצמחונית, ניתן לאכול תפריט צמחוני ולקבל רמות ברזל טובות  מצמחי מרפא מסויימים, מתותים מירקות שונים מאצות כחולות ירוקות ועוד.

מגנזיום – מינרל חשוב וחיוני לא רק לשרירים ובריאות הלב והכליות. מגנזיום משתתף בלמעלה מ 300 תהליכים אינזימתיים בגוף וזה כולל מערכות לאיזון רמות הסוכר בדם. מחסורים במגנזיום עלולים ליצור חוסר איזון במערכות רבות ולהפוך את הירידה במשקל למתסכלת במיוחד.

ראינו איפה שויטמינים ומינרלים יכולים לתמוך בגוף בתהליך התייעלות ושריפת קלוריות טובה יותר, להעלות את האנרגיה ולאפשר פעילות גופנית משמעותית יותר וכן לייעל את חילוף החומרים ברמות שונות. חשוב לזכור כי הבסיס לירידה במשקל הוא שכמות הקלוריות הנכנסת לגוף ממזון ושתיה קטנה מכמות הקלוריות שהגוף צורך לפעילות שלו. אם יורדים מעט בכמויות האוכל או הקלוריות שאוכלים, יש להעלות משמעותית את השימוש של הגוף בקלוריות העודפות הללו – שזה אומר יותר ספורט. מי שקשה לו להתמיד בספורט (אפילו הליכה יום יומית של 45 דקות יעילה ותחשב כפעילות ספורטיבית תומכת בירידה במשקל) צריך להקטין את כמון הקלוריות בתפריט היומי, גם אם הוא צורך תוספי תזונה המייעלים את התהליכים הטבעיים של הגוף לקראת ירידה במשקל.

הקסם הוא באיזון ובשילוב תוספי תזונה נכונים ויעילים, תפריט בריא ודל קלוריות ופעילות גופנית המתאימה לגיל, למשקל וליכולות הכלליות.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Men/Women

Slim Fit Lose Fit
S M L S M L
Bust (cm) 96 99 106 106 114 120
Waist (cm) 86 89 96 106 114 120
Bust (in) 38 39 42 42 45 47
Waist (in) 34 35 38 34 35 38